آموزش تولید محتوا رپورتاژ آگهی

آموزش تولید محتوا رپورتاژ آگهی

در این بخش از آموزش تولید محتوا به نکاتی در خصوص تولید رپورتاژ آگهی پرداخته شده است. پیش از شروع آموزش تولید محتوا رپورتاژ آگهی باید در خصوص این کلمه اطلاعات کافی داشته باشید. به طور کلی این کلمه به عبارت های Advertorial و به فرانسه Publireportage استفاده میشود. رپورتاژ ها ها معموولات مقالاتی هستند که با هدف اصلی تبلیغ و یا ارائه یک خدمات خاص به مخاطبین تولید میشوند. البته این مقالات به نوعی اطلاعات مفیدی در اختیار بیننده قرار میدهند. به طور کلی رپورتاژها به دلیل ارائه اطلاعات قابل اعتماد با مقالات تبلیغی تفاوت زیادی دارد.

روش کار در این مقالات به این صورت است که ابتدا اطلاعات دقیقی از آن چه که خدمات و محصولات مورد توجه دارد ، به بیننده ارائه میدهد. سپس با استفاده از لینک های مرتبط به صفحه محصولات و خدمات به خصوص آن ها را تبلیغ میکند. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص تولید محتوا رپورتاژ آگهی توضیح داده خواهیم داد.

معرفی تولید محتوا رپورتاژ آگهی :

رپورتاژ به محتوایی گفته می شود که در سایت های دیگر منتشر می شود و هدف آن تبلیغ غیر مستقیم خدمات یا محصولات یک کسب و کار است. هدف از این نوع محتوا ارائه گزارش یا معرفی یک کسب و کار در سایت های خبری است که مخاطب به محتوای آن اعتماد دارد. لذا این نوع محتوا معمولا به شیوه ای نوشته می شود که مخاطب احساس کند گزارشی یا محتوای بی طرف می خواند.

به عبرات دیگر در سایر روش‌های تبلیغاتی شما تنها چند کلمه فرصت دارید تا مخاطب را جذب کنید و به سمت سایت خود بکشانید؛ اما در رپورتاژ آگهی فرصت بیشتری دارید که این اتفاق می‌تواند یک نکته مثبت یا منفی به شمار آید. همه چیز به شما و محتوایی که می‌نویسید بستگی دارد. اگر رپورتاژ اثربخش و مفیدی را منتشر کنید، می‌تواند مزایای فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد و بالعکس اگر محتوایی که می‌نویسید، بدون توجه به نکات و اصول نگارش آن باشد، نتیجه‌ خاصی حاصل نخواهد شد. همان طور که گفته شد رپورتاژ آگهی بیتر کاربرد تبلیغاتی دارد. اما به غیر این مورد به دلیل ویژگی های مثبت در سئو سایت در موارد دیگر نیز تأثیر مثبت دارد. در ادامه به این مورد اشاره میکنیم.

تأثیر رپورتاژ آگهی بر سایت :

به طور کلی سه تأثیر مهم رپورتاژ آگهی در سایت عبارت اند از بهبود سئو و رنکینگ سایت ، برند سازی و فروش محصولات میباشد. در ادامه به توضیحاتی مختصر در خصوص هر یک پرداخته شده است.

سئو: معمولا در رپورتاژ آگهی یک یا چند لینک برای سایت کسب و کار وجود دارد. این موضوع باعث افزایش ترافیک سایت و دریافت لینک قدرتمند خواهد شد.
برندینگ: زمانی که محتوای رپورتاژ در سایت های خبری منتشر می شود، مخاطبین زیادی آنرا مشاهده می کنند. این موضوع می تواند منجر به شنیده شدن نام برند توسط افراد بیشتری شود. همچنین نوعی اعتماد را در ذهن مخاطب به وجود می آورد.
فروش: با توجه به بازدید زیاد سایت های رپورتاژ، مخاطبین زیادی به سایت کسب و کار برای خرید محصولات یا خدمات مراجعه می کنند. این موضوع می تواند فروش سایت شما را به میزان زیادی افزایش دهد.

مشاور سئو سایت

 

آموزش تولید محتوا رپورتاژ آگهی :

تولید محتوا رپورتاژ آگهی به مواردی نیاز دارید که باید قبل از شروع نوشتن به آن‌ها توجه کنید. این موارد اگر اهمیتشان بیشتر از نگارش محتوا نباشد، کمتر هم نیست. اولین و مهم‌ترین مورد که باید به آن دقت کنید، این است که به اندازه کافی روی سئوی داخلی سایت خود کار کرده باشید. این نکات عبارت اند از وضعیت مناسب سئو داخلی سایت ، تعیین هدف مناسب ، انتخاب سایت مرتبط با ورودی و شرایط مناسب ، انتخاب صحیح موضوع برای نتیه گیری بهتر ، برسی رقبا و صفحات ستون سایت خود و در آخر توجه زیاد به عناوین رپورتاژ آگهی میباشد.

نکاتی که باید در تولید محتوا رپورتاژ آگهی باید رعایت شود :

اهمیت مطالعه قوانین سایت و رسانه :

اولین موردی که باید رعایت کنید قوانین سایت و رسانه ای میباشد که قصد قرار دادن رپورتاژ در داخل آن را دارید. قوانین رسانه در واقع مشخص می‌کند که در طول مطلب چند کلمه فرصت دارید، چند لینک می‌توانید قرار دهید و چه تعداد عکس باید برای رپورتاژ خود درنظر بگیرید. درنظر گرفتن این قوانین می‌تواند به شما کمک کند که رپورتاژ تاثیرگذارتری داشته باشید. لذا پس از انتخاب سایت مورد نظر حتما قوانین آن را مطالعه کنید.

ایجاد استراتژی سئو برای تولید محتوا رپورتاژ :

در این مرحله نیاز دارید که با مسئول سئوی سایت صحبت کنید و از او بخواهید هدفش را شفاف‌تر برای شما بیان کند. مثلا اگر قصد دارد روی کلمه کلیدی «فلان» شما به صفحه اصلی سایت لینک دهید، باید در جریان باشید که برای آن برنامه‌ریزی کنید. پس از استراتژی سئویی که کارشناس سئو در نظر گرفته، مطلع شوید تا محتوای بهتری بتوانید بنویسید. در کنار آن، در رپورتاژ نگاری هم بهتر است مثل نوشتن سایر محتواها، با رعایت اصول سئو متن خود را بنویسید و در عین حال به این موضوع هم فکر کنید که قرار است محتوای شما را مخاطبان بخوانند و نه موتورهای جستجو. پس استفاده بیهوده از کلمات کلیدی و عبارات موردنظر خود و بیش از حد تبلیغاتی بودن را کنار بگذارید.

اهمیت متن و کیفیت آگهی :

متن آگهی رپورتاژ خود را باید به گونه ای طراحی کنید که بار اطلاعات مناسبی داشته باشد که در خصوص سئو نیز به شما کمک کند. با توجه به اینکه رپورتاژ آگهی هزینه بالایی برای کسب و کار دارد، باید کیفیت محتوا و بهینه بودن آن حداکثر باشد. در غیر اینصورت برای یک محتوای عمومی، هزینه بالای انتشار رپورتاژ خبری به صرفه نخواهد بود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *